پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118018
فضاي مجازي هم زبان دارد هم گوش اگر نگوييم بشنوند، مي گويند تا بشنويم
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1620

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، معاون آموزش بسيج اساتيد کشور که به مناسبت گراميداشت شهادت شهيد چمران و روز بسيج اساتيد درجمع اساتيد بسيجي استان سخن مي گفت، بيان داشت: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي جوزف ناي نظريه پرداز جامعه شناسي سياسي درغرب از منبع قدرتي به نام"قدرت معنوي" سخن گفت ولي کسي نفهميد چه مي گويد.

حجت الاسلام نصيري فرد با گذري به دوران قبل از انقلاب اسلامي ايران، تصريح کرد: درزمان کارتر که امام سخن مي گفت و جمله تاريخي خود را بيان داشت که "آمريکا هيچ غلطي نمي کند" وي از مشاورانش پرسيد اين پيرمرد با کدام پشتوانه اين گونه حرف مي زند که مشاوران به غلط به وي گفتند بلوک شرق پشتوانه اوست اما زماني که امام(ره)فرمودند"نه شرقي نه غربي" فهميدند يک قدرت ديگري وجود دارد وآن قدرت معنوي است.

اين استاد دانشگاه با تأکيد براين که 35 سال گذشته وهنوز غرب"قدرت معنوي" ايران اسلامي را به معناي واقعي درک نکرده است، گفت: آنها بدليل اين که قدرت معنوي منشأ متافيزيکي دارد نمي توانند بفهمند ما چه قدرتي داريم و با همين قدرت است که تحريم هاي کمرشکن که مي توانست يک نظام قدرتمند را از پادرآورد نتوانست خدشه اي درعمق نفوذ انقلاب اسلامي ايجادکند.

نصيري فرد با طرح مشکل اساسي جهان غرب با اين عنوان که آنها در روش و مبنا قوي هستند افزود: غربي ها مي دانند که يک پيچ تمدني درحال شکل گيري است وبشريت درحال برگشت از تمدن غرب است چرا که تمدن غرب با مبنا و روش قوي آسايش را به انسان ها داده ولي آرامش را به او نداده و آن بدليل نداشتن منبع قوي است که برخلاف ما که منابع قوي وعظيم قرآن، حديث شيوه و روش ائمه اطهار را داريم که بدون خطا هستند منابع آنها افرادي از جنس همين بشر خطاکار است که نظريات آنها دائم عوض مي شود، نقض مي شود وحتي به کلي رد مي شود.

وي در ادامه افزود: مشکل تمدن غرب اين است که چون منبع قوي ندارد از عقل خود بنياد استفاده مي کند که اين عقل خود بنياد تجربي است وعقل تجربي فرضيات آن برعلم استوار است وچون علم بشر محدود است و خطا مي کند و افرادي مي آيند آن را با فرضيات خود نقض مي کنند جوابگوي رفع تشنگي انسان ها نيست.

وي درادامه با اشاره به خلوص نيت و جهادي عمل نمودن شهيدان هسته اي چون علي محمدي، احمدي روشن ورضايي نژاد گفت: غناي 20درصدي که درکمتر از 8 ماه احمدي روشن به آن رسيد بدون اتکا به غرب وبرخواسته از همان قدرت معنوي بود.

معاون آموزش بسيج اساتيد کشور با طرح مشکلات دانشگاه هاي کشور بيان داشت: يکي از مشکلات اساسي ما اين است که استاد ما نهايتا بدنبال "توليد علمي" به معناي بررسي نظريات ديگران است وکمتر به "توليد علم" که خلق نظريات جديد است فکر مي کند ازطرفي بهاي اصلي تحقيقات به مقالات ISI داده مي شود واين مقالات براساس نياز کشورهاي غربي تهيه مي شود نه نياز واقعي ما وطبيعي است که مشکلي را از ما حل نمي کنند.

وي درپايان گفت: از ديگر مشکلات دانشگاه ها عدم ثبات مديريت دردانشگاه ها وعدم امنيت مديريتي است، به گونه اي که مديريت پيشاني اصلي، علمي، سياسي ودانشگاهي کشور ما که دانشگاه تهران است با عدم ثبات مديريت وبا سرپرست اداره مي شود که اين موضوع به توليد علم در کشور ضربه مي زند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html